פעילויות מוצעות לגננות ומורים בנושא בעלי חיים./ אורלי נעמה אלקריב
עם החזרה ללימודים ועל סמך פעילויות החינוך של מתנדבי העמותה במוסדות חינוך בעיר ,לפניכם רשימת פעילויות לעבודה עם ילדים .יש להתאים את ההצעות לגילאי הילדים ולרמת הבנתם.
1. לבקש מהילדים להביא מהבית תמונות וציורים של בעלי חיים,מכל מקור שהוא. עדיפות לתמונות של הילדים מצולמים עם בעלי חיים.
2. להחליט על שבוע אחד כמוקדש לפעילויות בנושא ולתכנן כל יום פעילות אחרת.
3. אפשר להכין בכיתה פינה שתיקרא :"ילדי כיתה … אוהבים בעלי חיים" ,או כל כותרת אחרת.
בפינה,על בריסטול להכין קולאז' של התמונות והציורים שהביאו .
להכין –דף עיתונות או דף תקשורת ולהדביק על בריסטול חדשות וידיעות הנוגעות לבעלי חיים שהתפרסמו בשבוע או בפרק הזמן שהוקדש לנושא בכיתה .
4. בכיתה או בגן ,אפשר להתחיל את הפעילות עם נושא –בעלי חיים ורגשות-מה אני מרגיש כשאני שומע או רואה כלב או חתול?
אפשר לעזור לילדים ולבקש מהם לבחור רגש מייצג מרשימת רגשות. חשוב להכניס רגשות שליליים כמו גועל,שנאה,פחד והתעלמות.
5.אפשר לבקש מהם ליצור יצירה המבטאת את הרגשות שהם חשים לבעלי חיים-כלב וחתול. בציור,פיסול ,כיור,בכנת קולאז'ים,מכתבים,סיפורים או שירים.
6. נושא אחר הוא ההבדל בין אלימות לשובבות. ילדים רבים חושבים שהתגרות או אלימות היא בגדר שובבות.יש להקריא להם רשימה של מצבים ולשאול אם זאת אלימות או שובבות .
7. להכין עיתון עם כתבות,חדשות,תשבצים ,תמונות ופינת הווטרינר.
8. להביא לילדים בובות אצבע או יד ולהציג בנושא אימוץ חיות או ,יום בחייו של כלב רחוב.
י . לבקש מהילדים להכין פלייר מנומק הקורא לתושבים לאמץ כלבים וחתולים חסרי-בית.ניתן לתאם הגעה לאחד מימי האימוץ שלנו
כתבה מפורטת עם רעיונות מעשיים ניתן למצוא באתר האינטרנט של העמותה .
Comments
Comments are closed.